Historia marki Ellesse
Wśród wielu znaczących marek oferujących ubrania sportowe najlepiej znani są tacy giganci jak Nike, Puma czy Adidas. Ostatnimi czasy do łask wróciła jednak marka Ellesse. Choć firma ta istniała przez całe lata, przebicie się do mainstreamu było niezwykle trudne. Co jednak sprawiło, że ostatecznie zaczęło być o niej głośniej? Zanim odpowie się na to pytanie, warto przedstawić historię marki Ellesse!
Włoski początek z Leonardo Servadio
Powstanie marki Ellesse wskazuje się na włoskie miasto Perugia. To właśnie tam na pomysł jej założenia wpadł Leonardo Servadio. Jako pasjonat tenisa i narciarstwa, chciał projektować również odzież sportową, która spełniałaby jego własną wizję. Nieżyjący już Servadio urodził się w 1925 roku. Jako członek rodziny zajmującej się branżą modową już od wczesnego dzieciństwa był on zaznajomiony ze specyfiką rynku. Co jednak sprawiło, że postanowił stworzyć własną markę odzieżową?
Początków tego można upatrywać w jego entuzjazmie sportowca uwielbiającego narty, a także we frustracji wywołanej faktem, że trudno mu było znaleźć odzież, która odpowiadałaby jego potrzebom. To właśnie to sprawiło, że pojawiły się produkty marki Ellesse.
Początek działalności Servadio
Powstanie pierwszych dzieł Leonarda Servadio datuje się na lata 50. wieku XX. Jak można się domyślać, były to spodnie narciarskie wysokiej jakości, które charakteryzowały się niezwykle oryginalnych skrojeniem. To zaś dało początek marce odzieżowe Ellesse, której nazwa pochodzi od inicjałów L. S. założyciela.
Pierwsza fabryka Servadio została założona w 1959 roku w Perugii. To zaś dało początek ewolucji, jaką brand przeżył w latach 60. Wraz z przyjęciem charakterystycznego logo można mówić o wejściu marki na światowy rynek.
Wyjątkowy sukces Ellesse
Wskazuje się na to, że to połowa lat 60. wieku XX jest czasem największego sukcesu Ellesse. To właśnie w tym okresie ta marka uzyskała status drugiego największego producenta spodni narciarskich, co pozwoliło firmie na ekspansję i produkcję m.in. odzieży do tenisa oraz innych dyscyplin sportowych. Kolejne dwie dekady sprawiły, że produkty marki Ellesse zyskały na popularności poprzez połączenie wysokiej funkcjonalności sportowej ze stylem obecnym na ulicy. Przede wszystkim ta marka jako jedna z pierwszych postawiła na eksponowanie logo na zewnętrznej części ubrań.
Z jakimi sportowcami współpracowała marka?
Warto wspomnieć o wyjątkowych osobach, które swego czasu były związane z tą marką. Wśród nich wymienić można:
- Sportowców – zarówno tenisistów pokroju Tommy’ego Haasa oraz Anny Kournikovy, jak i narciarzy czy kierowców Formuły 1. Wymienić można również boksera Muhammada Aliego, który związał się z marką.
- Aktorów – Tu wyróżnić można takich aktorów jak: Roger Moore i Brigitte Nielsen.
Czy dziś Ellesse jest dobrą marką?
Przez jakiś czas marka Ellesse nieco straciła na znaczeniu, gdyż została przyćmiona przez duże firmy typu Puma, Nike czy Adidas. Ellesse obecnie powróciła na dobre, łącząc dorobek gigantów z rozwiązaniami innych, mniejszych, ale pozornie bardziej prestiżowych marek. W przypadku tej marki na znaczeniu z pewnością ma niska cena i połączenie jej z bardzo dobrym designem mody streeetwearowej.